.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پربیننده ترین عناوین
امسال 50 شناور با 170 صیاد ماهیان خاویاری صید می‌کنند
مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه امسال 50 شناور با 170 صیاد اقدام به صید ماهیان خاویاری می‌کنند، گفت: صید ماهیان خاویاری با هدف تامین مولدین مورد نیاز مرکز تکثیر ماهیان خاویاری است.

به گزارش شمال نیوز،ولی‌الله محمدزاده اظهار کرد: توسعه پایدار و متوازن آبزی‌پروری، صید و صیادی، بازسازی ذخایر آبزیان و ارتقاء سرانه مصرف آبزیان، توسعه بازار و صادرات آبزیان از محورهای مهم شیلات در مازندران است.

وی ادامه داد: گردش اقتصادی بخش آبزی‌پروری شیلات مازندران 680 میلیارد تومان در سال است و 6 هزار و 500 نفر در این زمینه فعالیت دارند.

مدیرکل شیلات مازندران به دو پروژه مهم شیلاتی در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: پرورش ماهی خاویاری در اراضی ساحلی و پرورش ماهی در قفس های دریایی در این طرح به طور جدی دنبال می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: سال گذشته یک‌هزار و 500 تن گوشت ماهی خاویاری و یک‌هزار و 900 کیلوگرم خاویار پرورشی استحصال و بخشی به بازار هدف صادر و بخشی هم در داخل کشور مورد استفاده قرار گرفت.

محمدزاده با بیان اینکه در صید و صیادی در سه زمینه صید ماهی استخوانی، کیلکا و خاویاری فعالیت داریم، گفت: 54 تعاونی پره با 3 هزار و 800 صیاد در نوار ساحلی مازندران مشغول فعالیت هستند و 15 مهرماه صید ماهیان استخوانی در مازندران آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته سه هزار و 850 تن انواع ماهی استخوانی صید و به بازار هدف عرضه شد.

مدیرکل شیلات مازندران ادامه داد: 44 شناور صید کیلکا در مازندران فعال است و دو هزار نفر در این بخش فعالیت دارند و در این راستا سال گذشته 16 هزار و 200 تن ماهی کیلکا صادر شد که 10 درصد مصرف انسانی و مابقی برای پودر ماهی مورد استفاده قرار گرفت.

این مسؤول با بیان اینکه امسال 50 شناور با 170 صیاد اقدام به صید ماهیان خاویاری می‌کنند، گفت: صید ماهیان خاویاری با هدف تامین مولدین مورد نیاز مرکز تکثیر ماهیان خاویاری است چراکه صید تجاری ماهیان خاویاری ممنوع است و به همین دلیل صید با هدف تکثیر انجام می‌شود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: 6 هزار صیاد در سواحل مازندران فعالیت دارند که سال گذشته 20 هزار تن انواع ماهیان استخوانی و کیلکا را با ارزش اقتصادی 120 میلیارد تومان صید کردند.

وی درباره بازسازی ذخایر آبزیان در شیلات افزود: دو مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان در مازندران وجود دارد که مهم‌ترین مرکز در شمال کشور است که یک مرکز با نام شهید رجایی در ساری مستقر است و سالانه 90 میلیون قطعه ماهی خاویاری، سفید و کپور دریایی را تکثیر می‌کند و بچه ماهیان را در رودخانه‌ها رهاسازی و تکثیر می‌کند.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: تنها مرکز ماهی آزاد دریای خزر در شمال کشور در شهرستان کلاردشت فعال است که سالانه یک میلیون قطعه بچه ماهی آزاد تکثیر و در دریا رهاسازی می‌کند و این اقدام به منظور بازسازی ذخایر آبزیان است و در سبد صیادان قرار می‌گیرد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.224 seconds.